۱۳.۱۱.۸۷

اختراع دین

اس ام اس - مقالات - داستان کوتاه

اختراع دین حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: مردی در زمانهای گذشته زندگی می کرد، در جستجو بود دنیا را از راه حلال به دست آورد و ثروتی فراهم نماید ولی نتوانست. از را حرام جدیت کرد باز نتوانست، شیطان برایش مجسم و آشکار شده گفت: از راه حلال خواستی ثروتی فراهم کنی نشد از راه حرام هم نتوانستی، اگر مایلی من راهی به تو بیاموزم که به آرزوی خود برسی ثروت سرشاری به دست آوری و عده ای هم پیرو و تابع پیدا کنی ؟ گفت: آری مایلم. شیطان گفت: از خود، کیش و دینی اختراع کن مردم را به سوی دین اختراعی خود دعوت نما به دستور شیطان رفتار کرد، مردم گردش را گرفته پیروی اش کردند و به آنچه مایل بود از ثروت دنیا رسید. روزی ناگاه متوجه شد که چه کار ناشایستی کردم مردم را گمراه نمودم خیال نمی کنم توبه ای داشته باشم مگر اشخاصی را که به واسطه من گمراه شده اند متوجه کنم که آنچه از من شنیدند باطل و ساخته شده خودم بود آنها را برگردانم شاید توبه ام پذیرفته شود. به پیروان خود یک یک مراجعه کرد، آنها را گوشزد نمود که آنچه من می گفتم باطل بود، اساس و پایه ای نداشت آنها جواب می داد نه دروغ می گویی، گفتار سابق تو حق بود اکنون در دین خود شک کرده گمراه گشته ای. این جواب را که از آنها شنید غل و زنجیری تهیه نمود به گردن خود آویخته گفت: باز نمی کنم تا خدا توبه ام را بپذیرد. خداوند به پیامبر آن زمان وحی نمود که به فلانی بگو قسم به عزتم اگر آنقدر مرا بخوانی و ناله نمایی که بندبندت از هم جدا شود دعایت را اجابت نمی کنم مگر کسانی که به دین تو مرده اند و آنها را گمراه کرده بودی به حقیقت کار خود اطلاع دهی و از کیش تو برگردندکه این هم محال بود)

هیچ نظری موجود نیست: